visitem Noruega

Aquest mes de maig hem tingut l’oportunitat de participar en unes jornades internacionals a Oslo, Noruega, on professors i professionals de diferents universitats europees hem compartit experiències sobre innovació, empresa, universitat i transformació digital.

Durant l’estada, hem pogut explicar com treballem des de Catalunya, tant des de l’àmbit universitari com des de l’experiència professional desenvolupada a edeon, on apostem per una comunicació estratègica fortament vinculada a la personalització dels serveis, el coneixement del territori i la necessitat de generar valor real per a les empreses.

En aquest context, el Doctor Lluís Feliu, en representació de la nostra agència, ha presentat diferents casos desenvolupats des d’edeon vinculats a estratègia empresarial, posicionament corporatiu, transformació digital i comunicació aplicada a sectors emergents. Alguns d’aquests casos han permès mostrar com, des de Catalunya, també es poden impulsar models innovadors de col·laboració entre empresa, universitat i territori.

Les sessions han servit també per compartir reflexions sobre reptes comuns que afronten les universitats i les empreses europees: la convivència entre diferents idiomes a les aules, els nous hàbits dels estudiants, la necessitat de connectar la teoria amb la pràctica o la importància de preparar professionals capaços d’adaptar-se a entorns cada vegada més canviants.

L’experiència a Oslo ha estat especialment interessant per entendre fins a quin punt la gestió eficient dels processos condiciona el funcionament de les organitzacions. En una ciutat on els costos laborals són molt elevats, moltes empreses i institucions treballen amb una clara orientació cap a l’eficiència, l’automatització i l’optimització dels recursos.

Aquest enfocament es percep tant a la universitat com al carrer, i reforça la idea que la innovació no depèn únicament de la tecnologia, sinó també de la manera com les organitzacions s’estructuren, prenen decisions i gestionen els seus processos.

Més enllà dels continguts acadèmics i professionals, la visita també ha estat una oportunitat per continuar construint ponts internacionals, compartir coneixement i posar en valor la feina que moltes empreses i professionals desenvolupem des de Catalunya amb una clara vocació europea i internacional.

«Aquesta ha estat la tercera sortida internacional que fem per tal de compartir com treballem a Catalunya, conèixer altres realitats i seguir nodrint-nos de coneixement. Un cop l’any intentem visitar una universitat internacional per tal d’impartir algunes sessions de formació, conèixer investigadors i professors de l’àmbit de la comunicació i el màrqueting. És realment una sort poder-hi anar de la mà de l’Escola Universitària Mediterrani i la Universitat de Girona», ha explicat en Lluís Feliu en tornar a l’oficina.

Sóc Doctor en Marketing, llicenciat en Periodisme (Universitat Ramon Llull) i màster en Comunicació Empresarial i Instituacional (EADA Business School) i en Comunicació Digital i Noves Tecnologies (UAO CEU).

No et perdis cap novetat!

Subscriviu-vos a la newsletter de l’Agència per estar al dia de les últimes novetats

En enviar acceptes la nostra Política de Privacitat

Articles relacionats